Vissen en go karting - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu Vissen en go karting - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu

Vissen en go karting

Door: Hielko

Blijf op de hoogte en volg Hielko en Marielle

27 December 2015 | Zuid-Afrika, KwaZulu

Kick off met een wekker die om 5 uur ging sprong Hielko met zijn geweldige gespierde atletische lijf uit het bed,fris en fruitig om te gaan vissen!
om kwart voor 6 kwamen er uiteindelijk meer lokale bewoners (Hansie en Vincent) uit hun slaapverblijf en konden we gaan!
De vangst was: niks....gevolgd door niks...maaaaar wel heel gaaf zo met enorme golven die af en toe meters de lucht in slaan als ze de stenen in de branding raken!
We hadden haken waar je verwacht een haai mee aan de haak te slaan(die hier ook zwemmen) maar geloof dat dat ook wel een mogelijkheid was...
Na onze heerlijke vis ochtend zijn we naar huis gereden(vissen was 500m van het huis af) voor een heerlijke afrikaans ontbijt met ei,spek,wit brood en hampignons......champino......paddestoelen.
Toen we onze magen rijkelijk gevuld hebben zijn we naar een water park gegaan!!
offffff...... toch niet....
Helaas was half Zuid Afrika met het zelfde idee deze kant op gegaan en zijn we weer terug gereden:P
Dan maar naar het casino!..ook niets aan dus lekker gaan zwemmen in de zee!

Eenmaal terug en afgespoelt kwam het idee....om te gaan karten!!
Karten in Afrika? nou idd......een kart baan van misschien 150meter en een paar cent per rondje!
Eerst de mannen (Vincent,Hansie,Riaan en Hielko) en daarna de dames (Amorette,Nadya en Marielle) en het was een groot succes!
Helaas sloeg er een kart tegen Hielko aan de eerste ronde(uiteraard niet zn eigen schuld!!!) waardoor hij ondanks zijn geweldige rijkunsten en sublieme stuurvermogen dwars kwam te staan op de baan...oeps :P
Weer gas geven en.....kart kapot....
Kwam er een nieuwe quad aan!
Weer zo'n geweldig opgevoerd 3de werelds winkelwagen met een moter er in en hij zat weer op de baan!
2de rondje ging goed!!
3de rondje kwam Riaan helaas dwars te staan en Hielko ging er vol tegen op.....en ook echt op....De kart stond op Riaan zijn kart en ze zijn beide gediskwalificeerd!
Beste 8 euro ooit gespendeerd!!
Hielko is helemaal heel trouwens(mam ik kan nog typen ;))
Daarna ging de godin van de baan achter het stuur!!
Met perfecte bochten kwam zij af en toe wat piepend over de bochtstreep heen maar zij kwam wel als eerste over de finish!!
EN ook helemaal heel!!:P

Terwijl wij dit typen met uitzicht op de zee en het wind razend door het huis, ruiken we de braai (bbq) al aan staan en is het tijd voor een lekkere sappige steak!!

• 27 December 2015 - 23:18

Kees En Esther:

Hoi Marielle en Hielko,

Pffff wat een vermoeiende reis moet dat zijn geweest, vooral als het nog eens eindigt met een lange paspoortcontrole en een zoektocht naar het hotel. maar goed, jullie zijn er! en zo te lezen is de vakantie goed begonnen...... alleen hamburgers en patat als ontbijt...... getverdemme! Heel veel plezier en we blijven jullie volgen. Groet, KEMDJ

• 29 December 2015 - 10:38

Opa En Oma:

Zo, jullie zijn de kerstdagen wel op een leuke manier doorgekomen! Verder heel veel plezier met jullie vrienden, doe voorzichtig en geniet er vooral van. Groetjes van Opa en Oma.