Relaxed dagje.. en een niet zo relaxede storm.. - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu Relaxed dagje.. en een niet zo relaxede storm.. - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu

Relaxed dagje.. en een niet zo relaxede storm..

Door: Hielko en Marielle

Blijf op de hoogte en volg Hielko en Marielle

02 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Brits

Een relaxdagje kunnen we wel gebruiken na al dat rijden!
Daarom besluit hansie dat we met zijn alle naar ‘’Klein Paradys’’ gaan.
een soort recreatieparkje met zwemgelegenheid, kano’s, waterfietsen en natuurlijk een braaiplaats.
Zoals met elk afrikaans uitstapje kunnen we niet aankomen zonder een stop gemaakt te hebben bij de drankwinkel en de slagerij.
Dus na een voorraad voor minimaal 20 man ingeslagen te hebben rijden we naar het kleine paradijs.
Een koudwater zwembad was erg welkom en hier maakte we dan ook goed gebruik van (:
De hele familie was aanwezig en er werd volop gebraaid, gedronken en gepraat.
Zo hebben we de hele dag vertoeft in het zonnetje met onze voeten in het water.
Toen we dachten naar huis te gaan, dachten Hansie en Amorette daar anders over, en moest en zou nog meer gedronken worden in de kroeg.
Wij zijn dan maar ‘’saaie kaaskoppen’’ want voor ons is een dag zonder alcohol ook gezellig!
Dus wij hebben ons fijn vermaakt met ezeltjes aaien en hondjes kroelen, terwijl de rest probeerde hun lever te vernietigen (;
Eindelijk gingen we dan echt naar huis, en zo komt er een einde aan onze relaxdag, weltrusten!
………………………..mja………..weltrusten?
We sliepen eigenlijk net, toen we bruut wakker gemaakt werden door de heftige tropische storm die over Brits trok (gelukkig slapen we hier in het huis van Hansie, en niet in ons tentje) Onweersklappen waar menig vuurpijl het niet bij haalt het huis staat te trillen op zijn grondvesten, en de harde regen komt zo de kamer binnen.
we lopen naar de woonkamer om te checken of alles in orde was, en we zien bij de deur een hele grote plas water naar binnen komen.. foute boel!
Hansie wakker gemaakt (ja, die slaapt overal gewoon doorheen) en alle elektronica verplaatst, en dekens, handdoeken en andere lappen uit de kasten getrokken om de vloer enigszins ‘’droog’’ te maken.
Na een goed uur drijft de storm eindelijk een beetje over en zien we alleen nog wat flitsen in de verte.
We doen een poging om weer te gaan slapen, en morgen kijken we verder wat de schade is..