The long road to Kruger - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu The long road to Kruger - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu

The long road to Kruger

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Hielko en Marielle

04 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Om 4:00 uur springen we uit bed en gooien we de tassen in de auto.. we vertrekken om 5:00 uur naar het Kruger park! Yeeeeey!
We zeggen nog even snel gedag tegen een slapende Vince en Hansie, en gaan dan, helemaal zelf, op weg naar het Kruger, zo’n 6 uur vanaf Brits.
Nu is zo’n lange trip niet zo’n straf omdat je prachtig uitzicht hebt.. en dit bleek ook toen we een verkeerde afslag namen (Mannen zijn niet goed in een tomtom instellen…) en we midden in Magoebaskloof terecht kwamen, een gigantisch gaaf gebergte/natuurpark waardoor we wél anderhalf uur langer onderweg waren, maar wat.een.uitzicht!!
We stoppen vlak voor het kruger nog even bij de Spar supermarkt en besluiten een koelbox te kopen, het is zo warm dat de flessen water gewoon verdampen..
Na laaaaang rijden zijn we dan eindelijk bij de Palaborwa gate, we hebben het gered!! :D (en dat met het stuur aan de andere kant en de andere kant van de weg!)
We checken in, kopen een routemap en gaan on our way! Om jullie een idee te geven hoe groot het park is.. het Kruger park alleen, is al 3 keer zo groot als Nederland, en vanaf de gate is het nog een goeie 50 km rijden naar ons eerste kamp, Letaba.
We zien deze middag nog niet heel veel dieren, maar dat weet je in zo’n groot park, de kans dat je niets ziet is ook aanwezig!
Gelukkig spotten we wel wat zebra’s, gnoes, impala’s, olifanten en wat vogels!
Eenmaal bij Letaba checken we in bij de receptie en gaan op zoek naar een mooi plekje om de tent op te zetten.. Zo’n tent opzetten in de brandende zon is wel een fikse relatietest hoor (geintje(; )
Bij de parkshop kopen we wat kolen en aanmaakblokjes, en we maken vlees en Braaiboodjies..
Gelukkig koelt het wat af savonds, want we hebben een nightdrive geboekt voor deze avond!
Dit betekend dat je na het sluiten van de poorten met een ranger in een grote 4x4 met zoeklampen in het donker door het kruger rijd!
We hopen een luipaard te zien, maar helaas hebben de dieren andere plannen.. buiten wat vogeltjes en een olifant en impala’s zien we niets deze nightdrive, maar alleen al het rijden en zoeken is erg gaaf!
Bij terugkomst gaan we snel slapen en morgen is er weer een nieuwe dag in het fantastische Krugerpark!