Waar zijn toch die neushoorns?! - Reisverslag uit Jozini, Zuid-Afrika van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu Waar zijn toch die neushoorns?! - Reisverslag uit Jozini, Zuid-Afrika van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu

Waar zijn toch die neushoorns?!

Door: Hielko

Blijf op de hoogte en volg Hielko en Marielle

15 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Jozini

‘S ochtends weer gaan rijden op de quad..helaas weer niks, we beginnen ons nu wel heel erg zorgen te maken over de hoeveelheid Nyalas in dit gebied!
Hielko en Gert rijden nog langs een grote plek vol met botten en schedels wat we de naam ‘’the graveyard’’ geven, dit was geen goed teken.
Wat wel een erg mooie ervaring was was de neushoorn die we hebben zien rennen!
Toen het heter begon te worden lekker gerelaxt in en rond het zwembad en kennis gemaakt met een diertje wat de waterschorpioen word genoemd, een schorpioenachtig beestje wat ademt door zijn staart als hij onderwater jaagt!
Na de pauze besloten om Hielko zijn wildcamera op te gaan hangen met een beetje voer om te kijken of we nyalas kunnen lokken!
Wij zijn met zn 3en (Hielko achter het stuur:P) off road gegaan en eens op zoek gegaan naar neushoorns,wel sporen maar helaas hebben we de dikhuiden niet gevonden..wel heleboel ander mooie spul!!
Eenmaal terug bij de trailcam mogen jullie 1 keer raden wat daar heeft staan eten….2 prachtige neushoorns!! We hebben ze op film, maar helaas niet zelf gezien!
Toen was het tijd om met zn 4en naar het dorp te gaan voor kos(eten)!!
Onderweg naar de poort (paar km verder) een NYALA VROUWTJE GEZIEN!!!! Helaas buiten ons vang gebied..
Aangekomen in het dorp bleek het een enorm gezellig druk dorp met veel van de lokale bevolking,en als je denkt druk….denk dan aan elvis presley concert druk!!
Lekkere dingen gehaald en weer terug gereden naar de poort, poort door en na een paar kilometer stuiten we op een olifant stier…en niet een kleintje ofzo neeee een HEEEEEle grote olifant stier!!
Helaas had deze stier een lichtelijk slecht humeur en begon deze hard te trompetteren en bijna achter de auto aan te gaan!
Met Gert achter het stuur hadden we de grootste lol want Gert dacht even de stier beetje aan te sporen voor zijn Nederlandse vrienden…
We hebben filmpjes hoor, en zijn daarna rustig langs de hele kudde gereden en wouw wat een pracht dieren zijn dit toch!
Terug op het kamp was er helaas te veel water gevallen om nog te gaan zoeken en zijn we na de braai heerlijk in slaap gevallen met de hyena geluiden in de verte.