Paintballen in de bush? - Reisverslag uit Jozini, Zuid-Afrika van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu Paintballen in de bush? - Reisverslag uit Jozini, Zuid-Afrika van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu

Paintballen in de bush?

Door: Hielko

Blijf op de hoogte en volg Hielko en Marielle

16 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Jozini

Vandaag weer een nieuwe dag in pongola en weer op zoek naar die vervloekte nyala´s!
Na dat Gert ´ s ochtends alweer een flinke tijd op had zitten op de quad was het onze beurt!
We hebben samen een 1,5uur op deze mooie plek rondgereden en hebben van alles gezien!
Zelfs een kudde giraffen van een stuk of 30 waar we midden in stonden!
Een prachtig moment, zeker als je thuis ook weer een kudde giraffen hebt staan om mee te werken
Toen wij terug kwamen ging Gert nog even klein rondje maar ineens racede hij terug naar het kamp, de neushoorns waren weer in de buurt!
Marielle en Hielko sprongen meteen atletisch in de ford ranger en vlogen met een flinke vaart naar de plek waar zij als laatste gezien waren.
Omdat deze dieren nu lopen op een gebied waar veel gestroopt word moeten deze dieren voor hun eigen veiligheid verplaatst worden naar een ander gebied,alleen op 12,000Hectare is het een flinke opdracht deze dieren te vinden!
Eenmaal aangekomen met onze spotter op de achterbak hadden we de sporen vrij snel gevonden en gingen we ze volgen.
Helaas gingen de sporen over de spoorlijn…..jaaa midden in een natuurgebied loopt een spoorlijn waar 2x per dag een flinke dieseltrein overheen tuft.
Eenmaal naar de oversteek gereden en weer terug richting spoor kwamen we tot de conclusie dat doorrijden geen optie was want we zaten zelf bijna vast in de modder(flink geregend weer).
4x4 diff lock enz aan en zachtjes terug kruipen dus.
Dit lukte en we konden weer terug, wel oude sporen gevonden aan deze kant maar helaas geen verse dus maar weer het spoor over en terug naar de verse sporen!
Weg af weg op weg af weg op gingen de sporen en ineens kwam daar het anti stropers team van pongola game reserve vragend waar we ze hebben gespot…NOU…NIET!! Maar daar en daar staan de sporen!
Ze hebben ze uiteindelijk wel gevonden en weer terug kunnen drijven naar de farm waar ze horen met…..een paintball geweer!

Eenmaal weer op de lodge zijn we met Vincent naar een plek toe gereden die Gert en Hielko ontdekt hebben tijdens het zoeken, deze plek noemen we hier ‘’the graveyard’’.
Eenmaal aangekomen op deze plek begreep ook Marielle waarom dit zo heet en we waren alle 3 ernstig onder de indruk.
Op deze plek is een soort van gieren restaurant gemaakt, oftewel een dump plek voor karkassen van alles wat dood gaat,geschoten word of op een andere manier aan zn einde komt.
Een indrukwekkend gezicht om zo veel schedels en botten op 1 veld te zien.
We besluiten om 2 mooiste uit te zoeken en word vervolgd hoe de douane dit vind:P
Terug kerend op de lodge werd het al bijna weer donker en gaan we nog even de trailcam halen voordat we die in de bush laten hangen.
Rustig die kant op rijden en ineens zien we 2 nyala stieren staan!...gelukkig kwam Gert er net aan met zn verdovingsgeweer en kunnen we hem er op wijzen.
Gert knikt en zoekt en JA er zit een vrouwtje tussen!
Direct gaat hij de bush in met zn quad en het blijft een tijdje stil…
Ineens schieten er 2 nyalas over de weg met een rode quad er achteraan!
Wij besluiten om de trailcam te gaan halen en toen we terug waren was er geen spoor meer van Gert..ook het geluid van zn quad is nergens te horen, wel horen we ineens een brul uit de bush…
Volgens Vincent is het het geluid van een Nyala die gegrepen word door….iets…of 1 die aan het bevallen is maar dat is niet echt een optie.
Na een paar minuten horen we de quad en komt Gert weer met niks terug helaas…
Of de schreeuwende Nyala gegrepen is door een luipaard oid zullen we nooit achter komen…
De braai staat al aan en we gaan daarna met een volle buik met oryx(google) vlees naar bed.