Daar gaan we dan - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Hielko en Marielle - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Hielko en Marielle

24 December 2015 | Nederland, Vlaardingen

De wekker gaat om 6.15 in Vlaardingen, de tassen staan gepakt en we vertrekken zo rond 7 uur..
laatste dingetjes pakken op naar Schiphol.
Schijnbaar waren wij niet de enige die het plan hadden nu op vakantie te gaan ;)
Na de tassen ingeseald te hebben en alles ingeleverd te hebben, op naar de nieuwe high-tec paspoortcontoles, waarbij alles computergestuurd gaat met gezichtsherkenningscamera's.
Een goed uur later (nadat Hielko zijn handbagage ondersteboven gekeerd was ) waren we dan eindelijk door alle controles heen en besloten we wat te gaan eten (ondertussen is het ongeveer 9.00 uur), maar toen we eenmaal ons eten hadden moesten we rennen voordat de gate sloot .
Vanaf hier leek het vrij vlot te gaan, totdat er van vliegtuig gewisseld moest worden, er was iets mis met het vliegtuig waarmee we eigenlijk zouden gaan, na een uur taxieen ën en wachten, gingen we dan toch echt de lucht in..

Zo'n vliegreis is leuk, omdat je weet waar je heengaat, maar na 7 films, 2 maaltijden, 12 spelletjes en alle muziek geluisterd te hebben, slaat de verveling toch echt toe.. dit was ook precies het moment dat Marielle perongelijk de parental control indrukte op het schermpje, en zo was zij de rest van de vlucht verdoemd tot het kijken van disneyfilms en luisterboeken van Bumba. schijnbaar kan je die parental control de rest van de vlucht er niet meer afhalen (haha).

Eindelijk! gearriveerd in Johannesburg! op naar de car rental desk en het hotel, dachten we...
Zoals we al wisten, zijn ze hier niet altijd zo bijdehand. dit werd bevestigd toen er twee vliegtuigen tegelijk aankwamen en ze bij de paspoort controle wel twee hele balies openden (van de 30!!!)
Hadden we nu die snelle plaspauze na het landen maar overgeslagen en doorgerend naar de paspoortcontrole, want nu stonden we twee uur te wachten in een bloedhete hal met 600 mensen..

Oke, fijn. eindelijk dat stempeltje gescoord en de tassen halen en auto ophalen. dit ging gelukkig vrij vlot en we hebben een mooie zilvere Honda Sedan!
Bij de auto balie werd ons verteld dat het hotel super makkelijk te vinden was om de hoek, dus zo eigenwijs als dat wij zijn (ja,ja mam, we weten het) op weg zonder tomtom.
We kunnen vertellen, het is niet fijn om te verdwalen rond 1.30 s'nachts in een land waarvan je weet dat t niet zo veilig is..
Maargoed, we hebben het hotel gevonden! lekker slapen...

ooooooooof we gooien er nog een tegenslagje in!
De betaling is niet aangekomen en we moeten het volledige bedrag betalen als een ''verzekering'' voor het hotel, voor als het geld niet aankomt.
Op dit moment kan het ons weinig schelen en doen we het maar, aangezien we omvallen van de slaap.
Even een snelle douche, en om 2.30 kunnen we dan eindelijk slapen..